29 Kasım 2012 Perşembe

Writers Serisi: İçinde Aşk Var-Rachel Gibson



Kitap Adı: İçinde Aşk Var
Kitabın Orijinal Adı: I’m in No Mood for Love
Yazar Adı: Rachel Gibson
Seri Adı: Writers Serisi
Seri Sıralaması: 2/4
Türü: Günümüz Aşk
Yayınevi: Nemesis Kitap
Sayfa Sayısı: 276
Çıkış Tarihi: Ağustos/2009
Puanım: 5/10




Kitap Hakkında: "Bir daha aşık olmam deseniz de, AŞKA SÖZ GEÇMEZ."
Çok başarılı bir aşk romanları yazarı olan, ancak kendi hayatında aşktan yana şansı gülmeyen Clare tam mutluluğu bulduğunu sanırken nişanlısını başka biriyle üstelik bir erkekle!- yakalar ve yıkılır. Annesinin tüm baskılarına karşın bir daha aşık olmamaya yemin eden genç kadın hayatının en kötü gecelerinden birinin sabahında kendini Sebastian'la aynı otel odasında bulur.
Üstelik Sebastian hiç de yabancı olmadığı biridir. Clare, bahçıvanlarının oğlu olan Sebastian'la birlikte büyümüş, onun her türlü yaramazlığına katlanmıştır. Yıllardır görmediği adamı birdenbire karşısında bulan Clare kadar, Sebastian da şaşkındır. Çünkü karşısında örgülü saçlı, gözlüklü küçük kıza hiç benzemeyen biri vardır.
Tüm direnmelerine, engellere karşın kaderleri kaçınılmazdır: MASAL GİBİ BİR AŞK...

"Öyle başarılı ki..."
- Detroit Pres

"Rachel Gibson günümüzün yükselen yıldızı"
- Karen Robards

"Rachel Gibson her fırsatta bizi şaşırtıyor ve eğlendiriyor."
- Publishers Weekly

Yorumum: Writers serisinin ikinci kitabını bitirmiş bulunuyorum. Ama maalesef ki ilk ve dördüncü kitaba göre biraz vasat buldum. Bu kitapta Clare ve Sebastian’ın hikayesini okumaktayız. Clare, nişanlısının gay olduğunu öğrenir ve duygusal bir çöküntü yaşar. Sebastian, Clare’nin evinde çalışan bahçıvanın oğludur ve Clare ile çocukluk arkadaşıdırlar. Seneler önce ikisi çocukken bir olay olur ve Sebastian çok uzun seneler Clare ile görüşemez. Bazı olaylar sonucu sık sık görüşmek zorunda kalırlar ve yakınlaşırlar.
Kitabı vasat bulmamın nedenleri:


  1.   Gereksiz olayların çok ön planda olması.
  2. Kitabı orijinal okumadım ama çeviride bazı yerlerin atlanılmış olması ya da okurken benim öyle hissetmem.
  3. Erkek ve kadın karakterin birbiriyle çok vakit geçirmemesi: Bir bakıyorum Sebastian Clare ile iki gün birlikte, sonra üç hafta ortada yok sonra birden ortaya çıkmış!
  4. Birbirini pek sık görmeyen iki kişiye göre olayların çok çabuk ilerlemesi.
  5. Erkek karakterin, Clare’ye dan diye aşık olduğunu anlaması: O kadar sayfa okudum okudum ben aralarında ne olduğunu, nasıl aşık olduğunu anlamadım!

Tüm bu vasat bulma nedenlerime rağmen Clare’nin hikayesini okumak güzeldi. Özellikle de mutluluğu yakalaması hoşuma gitti.

Kitaptan birkaç alıntı:

Sebastian’ın babası onun hakkında ne kadar olumlu şeyler söylerse söylesin, Clare masallardaki cadılardan farksızdı.
………………………………………………………………………………
Clare, “Sana güvenmemeyi uzun süre önce öğrendim ben.”
“Ne zaman oldu bu?”
“Bana nehri göstermek istediğini söyleyip üzerime çamur attığın gün.”
“O elbise fazla beyazdı.”
………………………………………………………………………………
Sebastian, “Babama hediye almak için benimle olta alışverişine gelir misin?”     
“Hayır.”
“Neden ama? Kadınlar alışveriş yapmaya bayılırlar.”
“Ayakkabı alışverişine Sebastian. Olta değil. Yuh yani!”
…..
“Küçükken dünyanın en tatlı kızı sayılmazdın belki; ama çok güzel bir kadın olmuşsun.”
“Hiç boşuna iltifat etme. Seninle alışverişe çıkmayacağım.”
“Lütfen.”
“Mümkün değil.”
“Ya kaybolursam?”
“Harita al kendine.”

Not: Yazarın diğer kitapları çok çok daha iyi. Diğer kitaplarını da okuyan biri olarak Rachel Gibson bu kitabı nasıl yazmış diye düşünmeden edemiyorum.

Keyifli okumalar!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...