2 Mart 2013 Cumartesi

OKK 1. Blog Tur 2. Gün: Raker Serisi: Ölüm Patikası - Tim Weaver Yorum



Merhaba arkadaşlar,

Birinci blog turumuzun ikinci gününe hoş geldiniz. Dün Kütüphanemden Kitap Manzaraları’nda ön okuma ve Yorum Durağım'da alıntıları paylaşmıştık sizinle.  Bugünse programımız şu şekildedir:


02.03.2013
Yorum: Fighting!!!
Yazar tanırım:  The Reading Lady


İkinci günümüzde sizlere ÖLÜM PATİKASI kitabını yorumlayacağım.



Kitap Adı: Ölüm Patikası
Kitabın Orijinal Adı: The Dead Tracks
Yazar Adı: Tim Weaver
Seri Adı: Raker
Seri Sıralaması: 2/4
Türü: Polisiye, Macera, Dram
Yayınevi: Ephesus Yayınları
Sayfa Sayısı: 492
Çıkış Tarihi: 2012
Puanım: 4/5




Arka Kapak Yazısı:
Bir asır önce idam edilmiş azılı bir katili bugün görseniz ne yaparsınız ?
Londrada kaybolan ve bulunmayan genç kız ve kadınlar...
Bir ormanda, yer altındaki korkunç bir galeride mumyalanmış cesetler...
David Raker, altı aydır kayıp olan Meganı araştırdıkça, onun hakkında bildiği her şeyin bir yalandan ibaret olduğunu fark eder. Kızın etrafındakiler ölmüştür.
Diğerleri konuşamayacak kadar korkmaktadır ve Megan ın sırrı, dedektifin hayatına mal olabilir.
Çok geçmeden, ipuçları onu şehrin kıyısındaki bir ormana yönlendirir.
Korkunç bir tarihe ev sahipliği yapan bir yer; bir zamanlar acımasız, sapkın bir seri katilin avlanma sahası.
Diğer adıyla, ölüm patikası.

"Cehennemi tadacaksınız".
Guardian

Yorumum: İlk turumuzda Ölüm Patikası kitabını okuyacağımız belirlendiğinde türünün polisiye olması nedeniyle ön yargılıydım. Hatta arkadaşlarıma nasıl okuyacağım diye hayıflanırken bir baktım kitaba başlamışım ve bitirmişim! Şimdiye kadar polisiye kitap türünde sadece Agatha Cristie kitaplarını okumuştum ve çok beğenmiştim. Birkaç farklı yazarı denedim ama beğenmeyince sadece Agatha Cristie okumaya başladım taa ki Tim Weaver’a kadar! Artık yazar takip ettiklerim arasına girdi ve polisiye kitaplar hakkındaki önyargımı yıktı.

Kitap kaybolan kızlarını bulması için Carver ailesinin, Dedektif David Raker’ı tutması ile başlıyor. Megan dışarıdan bakıldığında başarılı, erkek arkadaşı olmayan, iyi huylu tabir-i caizse uslu bir kızdır. Bu nedenle hiç kimseye çekip gitmesi doğru gelmemektedir. Diğer yandan Dedektif David Raker, her şeye şüphe ile yaklaştığı için Megan’ın hayatını didik didik etmektedir. Aslında bu bakımdan eline polisin bile ulaşamadığı gizli bilgiler geçer! Megan’ın herkesten sakladığı gizli başka bir yaşamı vardır. Peki bu yaşamında Megan neler saklamaktadır? Kitabın bu kısımlarında fazla şaşırmadım, çünkü beklediğim şeylerle karşılaştım. Asıl şaşırdığım yerler, Dedektif David Raker’ın izlerin peşinde titizlikle ilerlemesi, bulduğu şeyleri yap-bozun birer parçaları gibi birleştirmesi ve sonuca ulaştırmasıdır. Zaten kitabın başından katilin kim olduğu ortaya çıkana kadar sizde katili tahmin edemiyorsunuz bile! Bir polisiye romanda olması gereken en önemli noktalardan biri de bu değil midir zaten?

Kitap hakkında çok yazmak istediklerim var ama spoiler vermemek adına yazmayacağım. Bu nedenle kısa kısa yazar yayınevi hakkındaki düşüncelerimi belirtmek istiyorum.



Yazar hakkındaki düşüncelerim:

Bir polisiye kitap sevmeyen biri olarak bana 491 sayfayı tek solukta okuttu.
Sade dili ile kitabın akıcı olması okumamda en büyük etken.
Hoşuma gitmeyen tek şey yazarın çok ayrıntılı anlatış şekli. Olayları Raker’ın ağzından anlatıyor ve bir erkeğin bu kadar ayrıntılı anlatması hoşuma gitmedi. Bu ayrıntılar olayın çözülmesi açısından gayet iyiyken, Raker’ın normal yaşamında olması bana pek iyi gibi gelmedi. 

Yayınevi hakkındaki düşüncelerim:

Kapak görseli hoşuma gitti. Tam da kitabın konusu ile uyumlu.
Çeviri gayet güzeldi. Bence kitabın akıcı olmasındaki bir diğer etkende çevirinin güzel olmasıydı. 

Serinin diğer kitapları:

  1. Paravan
  2. Ölüm Patikası
  3. Vanished
  4. Never Coming Back (2013 yazında çıkacak)

Ben kitabı beğendim ve polisiye türünü seven-sevmeyen herkese öneririm!

Keyifli okumalar!!

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...