18 Temmuz 2013 Perşembe

OKK 5. BLOG TUR: CAN DOSTUM - W. BRUCE CAMERON YORUMUM




 Kitap Adı: Can Dostum
Kitabın Orijinal Adı: A Dog’s Purpose
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 370
Puanım: 4/5




Arka Kapak Yazısı: Köpekler hakkında bir roman, insan hayatının en derin meselesi olan "Neden buradayız?" sorusuna cevap verebilir mi?

Can Dostum, bir köpeğin birkaç farklı yaşam boyunca varlığının amacının peşinde koşmasının hikâyesi... 2006da Ulusal Köşe Yazarları Derneğinden En İyi Mizah dalında ödül alan ve 2011de YILIN KÖŞE YAZARI seçilen W. Bruce Cameronın bu iç açıcı ve komik romanı, bir köpeğin pek çok hayatının duygusal ve eğlenceli hikâyesi olmakla kalmıyor, aynı zamanda insan ilişkilerine ve insanla en iyi dostu arasındaki kopmaz bağa köpeğin bakış açısından bir yorum getiriyor.

"Muhteşem bir kitap. Hem güldüm hem gözyaşlarına boğuldum..."
Alice Walker, Pulitzer ödüllü yazar

"Hayatında bir köpeği sevmiş olan herkes, bu bilgelik dolu, dokunaklı ve çok eğlenceli kitabı okumalı."
Dr. Marty Becker, Good Morning America

"Elimden bırakamadım. Bitirdiğimde, kısa süre önce ölmüş olan köpeğimin bu kitap aracılığıyla benimle konuştuğu hissine kapıldım."
Dina Zaphiris, Animal Planet

"Bir köpeğin komik, büyüleyici ve kesinlikle inandırıcı birkaç hayatının hikâyesi olan bu kitap, reenkarnasyonun olduğuna ve yazar W. Bruce Cameronın bundan önceki hayatında bir köpek olduğuna ikna etti beni. Başka türlü, dört patili bakış açısından hayatı, sevgiyi ve sadakati bu kadar dokunaklı bir biçimde nasıl anlatabilirdi ki?"
Victoria Moran

Yorumum: Can Dostum gerçekten de bir köpek ile bir insanın nasıl dost olabileceğinin en güzel anlatıldığı kitaplardan birisi! Hem de bir köpeğin ağzından anlatılmasıyla! 

Kitaba başlamadan önce çok önyargılıydım. Nasıl bitireceğim, sever miyim diye diye hem kendimi yedim hem de bizim OKK kızlarının başının etini yedim. Kimle konuşsam Kitap Tutkusu oku bak güzel dediler ve sonuç kitap umduğumdan daha iyi çıktı!


Bailey sevimli tatlı bir köpek. Kendisinin doğumundan itibaren birçok macerasına tanık oluyoruz. Kardeşleriyle arasında olan ilişkiyi, yaptıkları sevimlilik ve yaramazlıkları okurken keyif aldım.

Bazen köpeklerin ya da başka türde hayvanların kendi aralarında konuşabileceğini düşünüp dururum. Arada bu tür filmleri de izlemek keyif verir bana. O nedenle bir köpeğin ağzından kendi hayat hikayesini okumak, çevresinde gördüğü olayları değerlendirmesini gözlemlemek benim için farklı bir deneyim oldu.

Kitabı içinde hayvan sevgisi olan herkesin okuması gerektiğini düşünüyorum.

Bol kitaplı günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...