8 Ağustos 2013 Perşembe

Highlands' Lairds Serisi: Aşk Seni de Vurur - Julie Garwood



Kitap Adı: Aşk Seni de Vurur
Kitabın Orijinal Adı: Shadow Music
Yazar Adı: Julie Garwood
Seri Adı: Highlands’ Lairds
Seri Sıralaması: 3/3
Türü: Historical romance, Aile, Macera
Yayınevi: Epsilon Yayınevi
Sayfa Sayısı: 390
Çıkış Tarihi: Nisan, 2013
Puanım: 4/5



Arka Kapak Yazısı: Aşkın, nefretin, intikamın ve saf arzunun özüne inen sürükleyici bir hikâye...

St. Bielli Prenses Gabrielle için İskoçya şaşırtıcı manzaraların, vahşi klan şeflerinin, aldatıcı vadilerin, dik gölgelerin - ve şimdi de hilekârlığın, ihanetin ve cinayetlerin diyarıdır. Muhteşem güzelliğiyle tanınan ve İngilterenin en güçlü baronlarından birinin kızı olan Gabrielle, aynı zamanda Highlands topraklarında barış isteyen kral için mükemmel bir pazarlık kozudur. Kral John, Gabriellein iyi huylu ve asil bir beyle evlendirilmesine karar verir. Ama bu evlilik asla gerçekleşmeyecektir.

Muhafızlarıyla birlikte akıl almaz bir zalimliğe tanık olan Gabrielle için her şey bir anda değişir. Okuyla tek atışla birinin canını alırken, bir başkasının hayatını kurtarır ve böylece savaş başlar.

Birkaç gün içinde eski ve yeni düşmanlar arasında büyük bir kavga alevlenirken Highlands tutkuyla tutuşur. Gabriellein sakladığı sır yüzünden İskoçyanın en korkulan adamı Colm MacHughun cesur olmak için yeni bir sebebi vardır. Colmun delici bakışlarının altında

Gabriellein ne bedeni ne de kalbi güvendedir.

"Sürükleyici ve ilgi uyandırıcı."
Publishers Weekly

"Garwood tarihi aşk romanı yazarları arasında parlayan bir yıldız."
The State

"İskoçyanın masalsı atmosferinde maceraya doyacaksınız."
The Roanoke Times

Yorumum: Julie Garwood bana İskoç tarihi aşk romanlarını sevdiren yazardır! Özellikle Fidye romanı benim için milattır. İlk Julie Garwood romanım ve en sevdiğim iki karakterin kitabı: Brodick ve Gillian! Bu nedenle, Aşk Seni de Vurur kitabında Brodick’in çokça yer almasına nasıl sevindiğimi tahmin etmişsinizdir. 

Serinin ilk iki kitabında (1. Sır, 2. Fidye) hemen hemen birbirinin aynısı olaylar vardı. Ben bu kitapta da böyle olacağını düşünmüştüm ama yanılmışım. JG, farklı bir kurgu ile karşımıza çıktı.

Bir İskoç beyi olan Colm’un çok fazla düşmanı vardır. Özellikle de bir düşmanı vardır ki Colm’u ölü görmekten başka bir şey düşünmemektedir. Kitabın bu bölümlerinde, bolca entrikayla, birbirinin arkasından iş çevirmeye ve dost görünen düşmanlara rastlıyorsunuz. 

Kızımız, dillere destan güzellikteki Prenses Gabrielle’dir. Hem güzelliği hem de servet değerindeki çeyizi nedeniyle birçok erkeğin evlenmek istediği bir leydidir. Hatta aynı anda ardı ardına dört erkekten evlilik teklifi almıştır ve ondan sonra iftiraya uğramıştır! Bu iftiradan onu koruyacak kişi ise evlilik ile akraba olduğu klan lideri Brodick’tir! Brodick, İngilizlerden nefret eden bir İskoçtur. Klan liderimizin bu konu hakkındaki birkaç alıntı:

Brodick’in keyfi kaçtı. Sürekli İngiliz akrabaları olduğu ona hatırlatılıyormuş gibi hissediyordu. Bu çok utanç vericiydi.
…………………………………………
Gabrielle akrabalıklarını bahsederken adamın neden suratını buruşturduğunu merak etti. İngiliz bir kadınla evlendiğini hatırlatması mı gerekiyordu? Karısı konuşurken de suratını buruşturuyor muydu?

DİKKAT SPOİLER!!

Sevgili klan beyimiz Brodick de, Gabrielle’nın onurunu koruma görevini Colm’a verir. Hikayenin bu kısmında çok güldüm. Hele ki Colm’un kızımıza evleneceklerini açıklama çabaları çok komikti. Gabrielle o kadar izin vermedi ki Colm’un açıklamalarına en sonunda ikilimizin arasında şu diyalog geçti:

“Gabrielle, gelecekte otoriteme karşı gelmeyeceksin.”
“Hangi gelecekte?”
“Eşim olduğunda.”

Kitaptan birkaç alıntı:

“Baron Geoffrey mi? Bu İngilizleri tanıyor musunuz?”
“Karımın tarafından akrabam olduklarını itiraf etmek benim için utanç verici.”
……………………………………………………………….
“Sen ve ben…”
“Sen ve ben ne?”
“Karımın söylediğine göre insanları korkutuyormuşuz.”
……………………………………………………………….
“Üşümüşsün.”
“Evet üşüdüm. Bana dik dik bakmanız üşümemi engellemeyecek, beyim.”
……………………………………………………………….
“Karar verildi. Benimle evleneceksin ve kimse sana Leydi Gabrielle dışında bir isimle hitap etmeye cüret edemeyecek.”
“Bana sormuyorsun.”
“Elbette sormuyorum. Söylüyorum.”
……………………………………………………………….
“Moral bozucu ve can sıkıcı bir bayansın. Ve sanırım buradaki bayanların hepsinden daha inatçısın.”
“Siz de çok matah bir şey değilsiniz, beyim. Ama sizin aksinize hatalarınızı sıralamaya gerek duymuyorum.”

Herkese bol kitaplı günler!!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...