6 Ağustos 2013 Salı

Never Seduce a Scoundrel Serisi: Bir Çapkına Vuruldum - Sabrina Jeffries



Kitap Adı: Bir Çapkına Vuruldum
Kitabın Orijinal Adı: Never Seduce A Scoundrel
Yazar Adı: Sabrina Jeffries
Seri Adı: Never Seduce a Scoundrel
Seri Sıralaması: 1/7
Türü: Historical romance, Aile, Macera
Yayınevi: Epsilon Yayınevi
Sayfa Sayısı: 360
Çıkış Tarihi: Haziran, 2011
Puanım: 4/5



Arka Kapak Yazısı: Leydi Amelia Plumeun birçok talibi vardır ama ne yazık ki çoğu servet avcısı olan bu adamların hiçbiri ona özlemini duyduğu egzotik maceraları yaşatacak durumda değildir. Mayfairın balo salonları Binbaşı Lucas Winterın gelişiyle çok daha heyecan verici bir hal alır. Lucas Winter, karanlık bir geçmişi ve tehlikeli bir havası olan bir adamdır. Küstah, kibirli ve son derece baştan çıkarıcıdır. Amelia bir yandan kendini Lucasın ateşinden uzak tutmaya çalışırken bir yandan ailesiyle ilgili aradığı tüm soruların cevabını bulmak zorundadır.

"Sabrina Jeffriesın nüktedanlığı, tutkulu ve coşkulu karakterleri sizi büyüleyecek."
Christina Dodd

" Aşk romanı seven herkes mutlaka Sabrina Jeffries okumalı."
Lisa Kleypas

Yorumum: Uzun zamandır tarihi aşk romanı okumayan biri olarak Bir Çapkına Vuruldum kitabı bana ilaç gibi geldi! Eee ne de olsa Sabrina Jeffries en sevdiğim yazarlardan birisi. Özelikle yazarın, kitaplarında sırf aşktan bahsetmektense araya macera ve merak edici olaylar eklemesini seviyorum. Bu aralar daha çok fantastik kitaplar okumaktayım, özellikle de ilgimi fazlasıyla distopya türündeki romanlar çekmektedir. Arada bir de tür değiştirmek iyi olur diye düşünmüştüm ki iyi ki de değiştirmişim!

Yorumuma başlamadan önce şu iki konuya değinmek istiyorum: Kapak ve kitabın ismi! Kitabın kapağını hiç beğenmedim, zaten son zamanlar hariç bu türdeki kitap kapaklarını yayınevlerinin nedense özen göstermediklerini düşünmekteyim. İkinci konu ise kitabın adı! Ana karakterimiz Binbaşı Winter, çapkın olmaktan o kadar uzak bir adam ki! Binbaşı kaç sene savaşmış ve açık denizlerde dolaşmıştır. Adamın çapkınlık yapmaya vakti yokken ve kitabın orijinal isminden de bu anlaşılmadığından neden böyle bir isimle yayınlandığını anlayamadım açıkçası.

Kitabın konusuna gelirsek, Leydi Amelia mirası nedeniyle birçok servet avcısının peşinden koştuğu bir leydidir. Binbaşı Winter ise, İngilizlerden nefret eden, gizli bir görev için kuzeninin yanına gelen bir adamdır. Ne var ki hem bu gizli görev hem de Leydi Amelia’nın cazibesi nedeniyle kızımızdan uzak duramamaktadır. Sorularının cevaplarının kızımızda olduğunu düşünmektedir. Bunun için gerekirse leydiyi baştan çıkarmaya da kararlıdır! Kızımızda, Binbaşı’ya kayıtsız değildir ama ilk karşılaştıkları andan itibaren de onun amacını bilmektedir. Lucas, kızımızın onun gerçek görevlerini bilmediğinden emin bir şekilde ona yaklaşmaktadır. 

Lucas, Amelia’nın her şeyi bildiğini öğrendiğinde neler yapacaktır? Dahası bu ortadaki görev ikilimizi ayıracak mıdır, yoksa geçmişe sünger çekip beraber bir ömür sürebilecekler midir?
Amelia’nın macera düşkünü olmasına çok güldüm. Hele de sanki tüm maceraları bir mıknatıs gibi çekmesine! Macera düşkünü bir leydimiz iki kere kaçırıldı ve birinde ölümden döndü. Ancak onun bu hevesinden vazgeçtiğini düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz demektir! Sanırım leydimiz yaşlandığında bile macera macera diye diye ortalarda dolaşacaktır!

Kitaptan birkaç alıntı:
“Sizden bir vals rica ediyorum.”
“Bir… Bir vals?”
“Bir adam leydinin elini tutar, öbür elini de…”
“Valsin ne olduğunu biliyorum.”
……………………………………………………..
“Yarın gece için zaten bir işim var. Fakat, ertesi akşam, çaydan sonra hiçbir randevum yok.”
“Öyleyse ben hangi oyuna gidebileceğimize bakarım.”
“Ah, o gece tiyatrolar açık olmayacak.”
“Siz hanımlar, bir erkeğin bir kadına kur yapmasını ne kadar da zor hale getiriyorsunuz.”
……………………………………………………..
“Bir erkek, bir leydi ona gülümsediğinde, bu durumu yalnızca cüzdanını düşünerek değerlendirmez. Bir erkek size bu sebeple gülümsediğinde neden o centilmenin şeytani emelleri olduğunu farz ediyorsunuz?”
……………………………………………………..
“O kadar bekleyebileceğimden emin değilim, ben bekleyemem onu biliyorum. Açlıktan midemiz kazındı.”
“Benim kızımı aç mı bıraktın sen?”
“Ne zaman isterse yemek yer.”
“Öyleyse neden açlıktan midesi kazınmış?”

Herkese bol kitaplı günler!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...