20 Eylül 2013 Cuma

OKK 10. BLOG TUR: Ayaklı Bela - Beni Kimden Dinlemek İstersin? Abby? Travis?




Herkese merhaba! Turumuzun ikinci gününde her zamanki gibi özel yazılarımızla sizlerleyiz!  Bilindiği gibi ilk kitap Abby’nin gözünden anlatılmakta, ikinci kitapsa Travis’in. Aynı olayların farklı iki karakterin gözünden nasıl anlatıldığına bir bakalım.

Tatlı Bela – Abby
“Bize gelmeyi düşündün mü?”
“Eğer evet dersem beni takip etmeyi keser misin?”
Önerdiğim koşulu düşündü ve ardından başıyla onayladı. “Evet.”
“O zaman geleceğim.”
“Ne zaman?”
İçimi çektim. “Bu akşam. Bu akşam size geleceğim.”
Travis gülümseyip bir anda durdu. “Güzel. O zaman görüşmek üzere Güvercin,” diye bağırdı arkamdan.

Ayaklı Bela – Travis
“Bize gelmeyi düşündün mü?”
“Eğer evet dersem beni takip etmeyi keser misin?”
Düşünüyormuş numarası yapıp ardından başımı salladım. “Evet.”
“O zaman geleceğim.”
Deli saçması. O bu kadar kolay bir kız değildi. “Ne zaman?”
 “Bu akşam. Bu akşam size geleceğim.”
Adımımın ortasında donakaldım. Bir şeyler planlıyordu. Atak yapacağını tahmin etmemiştim. “Güzel,” dedim şaşkınlığımı gizleyerek. “O zaman görüşmek üzere Güvercin.”
…………………………………………..

Tatlı Bela – Abby
“Travis?”
“Efendim?”
“Bir daha içkiliyken motoruna binme olur mu?”
Nihayet derin bir nefes alıp da konuşana kadar tam bir dakika bekledim. “Evet, tamam,” deyip çıktı ve kapıyı kapattı.

Ayaklı Bela – Travis
“Travis?”
“Efendim?”
“Bir daha içkiliyken motoruna binme olur mu?”
Daha fazlasını söylemeyi istedim, tekrar özür dilemeyi ve ona kendisi için deli olduğumu – ki gerçekten de beni yavaş yavaş delirtiyordu çünkü hissettiklerimle nasıl başa çıkabileceğim hakkında en ufak bir fikrim yoktu – ama kelimeler kaybolup gitmişlerdi sanki. Düşüncelerim, olan biten her şeyin ve az önce söylediklerimin ardından onun içkili motosiklet kullandığım için beni azarlamak dışında bir şey söylemediğine odaklanmıştı.
“Evet, tamam,” dedim kapıyı kapatarak.
…………………………………………..
Tatlı Bela – Abby
“Harika görünüyorsun,” dedi.
Ben de şık beyaz gömleğine ve kot pantolonuna bakıp başımı sallayarak beğendiğimi belirttim. “Sen de hoş olmuşsun.”

Ayaklı Bela – Travis
“Harika görünüyorsun,” dedim, gözlerimi ondan alamadan.
Abby ayağa kalkıp beni çabucak bir süzdü, “Sen de hoş olmuşsun.”
Ellerimi ceplerime soktum, galiba şu anda sana feci şekilde aşık oluyorum gibi aklıma art arda gelen başka aptalca şeyleri söylemeyi reddederek.

Kitaplarda en sevdiğim şeylerden biri de olayların karakterin gözünden anlatılmasıdır. Yazarın gözünden anlatılan kitaplarda bazen sanki ortamda üçüncü bir şahıs varmış gibi hissediyorum. Bu da çok hoşuma giden bir durum değil .

Şimdilerde, olayların her iki karakterin gözünden anlatılması moda oldu diyebilirim. Ben de dahil olmak üzere bir çok okuyucunun dikkatini çekmekte ve sevilen karakteri bu şekilde okumak mutlu etmektedir. 

Olayları hem Abby’nin hem de Travis’in gözünden okumak güzeldi – ama bir yere kadar! Tüm olayların bu şekilde anlatılması belli bir yerden sonra okuyucuyu sıkabiliyor ki en azından ben de öyle oldu.  Ben daha çok kitabın sonunda bir kısmın erkek karakter tarafından anlatılmasını seviyorum. Bu kısmın öyle kısa olmasına gerek yok. Kitabın en can alıcı kısımlarının olduğu 100-150 sayfa kadar bile olabilir! Ama tüm kitabın tekrardan farklı bir karakter tarafından anlatılması? Beni başka şeyler düşünmeye itiyor. 

Tur takvimimize göre Ayaklı Bela yorumumu yarın yapacağım ama hikayeyi Travis’ten okumayı daha çok sevdiğimi belirtmeliyim.

Turumuzun bugünkü takvimi:


Pudra Tozu -Beautiful Disaster (Tatlı Bela) Çılgınlığı - TATTOO
Pudra Tozu - Christian Grey'in Kayıp Erkek Kardeşini Bulduk!: Travis Maddox
Kitap Tutkusu  - Beni Kimden Dinlemek İstersin? Abby? Travis?

Fighting!!! - Yurt Dışı Kapakları

Çekilile katılmak için TIK TIK!!!



Katkılarından dolayı YABANCI YAYINLARI'na teşekkür ederiz.


Herkese bol kitaplı günler!!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...