24 Eylül 2013 Salı

OKK 11. BLOG TUR: Vampire Knight - Manga Yorum





Japonca Adı: Vanpaia Naito
Diğer Adları: Vampire Knight,Vampir Şövalyesi
Cilt Sayısı: 17
Bölüm Sayısı: 93
Türü: Dram, Gizem, Romantizm, Okul, Shoujo, Vampirler.
Yılı: 2005
Mangaka: Hino Matsuri
Puanım: 5/5


  
Arka Kapak Yazısı: Tanınmış bir okul olan yatılı özel Cross Akademisi'nde gündüz ve gece dersleri var. Gündüz derslerine sıradan öğrenciler devam ederken elit bir grup olan gececi öğrencilerin hepsi birer vampir!! Gündüzcüler için vampirlerin varlığı da gece derslerinin gerçek yüzü de kesinlikle bir sır.

Okul müdürünün kızı Yuki ile ailesi vampirler tarafından öldürüleli beri vampirlerden ölesiye nefret eden Zero çocukluk arkadaşı ve gece derslerinin sırlarını koruyorlar. Onlar Akademinin Koruyucuları!! Vampirlerden nefret eden Zero'nun sakladığı büyük bir sırrı da var!

Merakla beklenen manga Vampire Knight- Vampir Şövalye ilk cildiyle raflarda!

Yorumum: Kitap Tutkusu blogunun sahibi olarak zaman ilerledikçe benim hakkımda daha çok şey öğreniyorsunuz. Mesela bu tura kadar kimse benim manga/animekolik olduğumu bilmiyordu.  Kim bilir belki ilerleyen zamanlarda daha farklı yönlerimle de karşınıza çıkarım.


Filmi olan kitaplarda önce kitabı okumayı seçerken, manga-anime ikilisinde manga okumadan önce eğer animesi varsa onun ilk birkaç bölümünü seyretmeyi tercih ederim. Bu şekilde karakterleri kafamda daha kolay oturtabiliyorum. Mangayı bitirdikten sonra animeye tekrardan geri dönüyorum.

Vampire Knight’ta benim için öyle oldu. Animesini çok önceden seyretmiştim o yüzden mangayı okurken olaylar, gidişat ve karakter açısından zorlanmadım. 

P.S: İlerleyen günlerde Vampire Knight animesi hakkında yorumlarımı yazacağım.

Bir fantastik sever olarak Matsuri Hino’nun yarattığı dünyayı sevdim. Her yazımda çok vurguluyormuş gibi oluyor ama özgün fantastikleri daha bir seviyorum. Sadece kitaplarda değil ama özgün olan şeyler daha bir çekici değil midir zaten? Ortada bir sürü vampir hikayesi varken değişik özelliklerin ve kurgunun olması sizi mangaya çekecektir. 

Mangada geçen vampirler hakkında yazı yazmıştım. Okumak için TIK TIK!!



Kitabın arka kapağında genel konu tam anlamıyla yazıldığı için bu konuya girmeyeceğim. Kuran Kaname, bir şekilde Yuki’ye bağlanmıştır. Ona karşı hisleri o kadar yoğundur ki bazen kendi ırkını bile ondan daha aşağıda görmektedir. Yuki, kendisini kurtaran Kaname’ye karşı bir şeyler hissetmektedir ama bazen de bir şekilde ondan geri çekilmektedir. Ahh bir de Zero’muz var. Nedendir bilinmez animeye ilk başladığım andan itibaren sevemediğim tek karakter! Hatta kötü karakterleri bile ondan daha fazla sevdim. Zero’nun dış görünüşünü ve karakterini vasat buldum. Hele ki safkan vampirimiz Kaname’nin yanında gerçekten adının anlamı gibi bir hal alıyordu! 



Bir manga sever olarak Vampire Knight benim için ayrı bir yerdedir. Eğer mangaya başlamak istiyorsanız ve fantastik bir okuyucuysanız Vampire Knight bu iş için en iyi mangadır! 

Diğer OKK üyelerinin yorumlarını okumak istiyorsanız bloglara uğramayı unutmayınız!


Bu kadar anlatımdan sonra mangayı satın almak istiyorsanız TIK TIK!!! 





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...