16 Kasım 2013 Cumartesi

OKK 20. Blog Tur: Charlotte'nin İlk Denemeleri ve Yazarlarla İlişkisi




Charlotte Bronte, yazdığı yazıları fikir almak için dönemin İngiliz şair ve yazarlarına göndermiştir. Peki kim bu yazarlar? Robert Southey ve Hartley Coleridge.

Yazarları, Charlotte’ye cevabından önce kısaca tanıyalım:

Robert Southey
 (1774 - 1843)


Robert Southey, bir şairdir. Şairliğin yanı sıra politika ile ilgilenmiş bir kişidir. Eserleri; The Fall of Robespierre, Joan of Arc: An Epic Poem, Letters from Spain…


Hartley Coleridge
(1796 - 1849)

Hartley Coleridge, yazar ve şairdir. Edebi çevreden gelmektedir. Kız ve erkek kardeşleri de edebiyatla ilgilenmiştir. 


Yazarlar hakkındaki kısa bilgilendirmeden sonra gelelim Charlotte’a verdikleri cevaba. Bu cevabı aynen Charlotte’nin ağzından aktarıyorum. Çünkü benim cümlelerimle değil de kendisinin cümleleriyle daha iyi bir anlatım olacağına inanıyorum.

“Çalışmalarımdan örnekler yolladım. İkisi de aynı yanıtı verdi: Çalışmam bir tür yetenek ve değer gösterse de, yayınlanmaya değer değildi ve cinsiyetimi açıkladığım Southey’ye göre yazmak bir kadın için uygun bir uğraş değildi ve vazgeçmeliydim.”

O dönemde yazarımızın ne kadar çok hayal kırıklığına uğradığını ve yazmaktan vazgeçmesi için uğraşıldığını görüyoruz. Charlotte, gerçekten de zorluklar çekmiş bir yazar. Hiç değilse o zaman değeri bilinmese bile günümüzde kabul görmüş.

Herkese bol kitaplı günler!!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...