29 Temmuz 2014 Salı

Cehennem Makineleri #1: Mekanik Melek - Cassandra Clare



Kitap Adı: Mekanik Melek
Kitabın Orijinal Adı: Clockwork Angel
Yazar Adı: Cassandra Clare
Seri Adı: Cehennem Makineleri
Seri Sıralaması: 1/3
Türü: Fantastik, Macera, Genç-Yetişkin
Yayınevi: ArtemisYayınları
Sayfa Sayısı: 539
Basım Tarihi: Aralık/2010
Puanım: 5/5


Arka Kapak Yazısı: On altı yaşındaki Tessa Gray, ağabeyini bulmak için okyanusu aşıp  Kraliçe Viktorya'nın hükmü altındaki İngiltere'ye geldiğinde, onu korkunç bir sır bekliyordu. Londra'nın Aşağıdünya'sının ıssız sokaklarını vampirler, büyücüler ve diğer doğaüstü yaratıklar ele geçirmişti. Kaosun yerine düzen getirmekse yalnızca Gölgeavcıları'na, kendilerini dünyayı iblislerden kurtarmaya adamış savaşçılara düşüyordu. Pandemonium Kulübü'nde çalışan Kara Kardeşler tarafından kaçırılan Tessa, sonunda kendisinin de bir Aşağıdünyalı olduğunu öğrenecekti. Üstelik ender bulunan bir yeteneğe sahipti. İstediği zaman bir başkasına dönüşebiliyordu.
Kulübün kendini sır gibi saklayan yöneticisi Magister'ın niyeti ise, Tessa'yı ve gücünü ele geçirmekti.

Yorumum: Mekanik Melek, Cassandra Clare’in Ölümcül Oyuncaklar serisinin yan serisidir. Olaylar 1800’lü yıllarda geçmekte yani ana seriden yıllar öncesini anlatmaktadır.

Konuya geçmeden önce şunu belirtmek istiyorum ki, ben bu seriyi daha çok sevdim. Özellikle teknolojinin gelişmemiş olması ile birlikte farklı dövüş teknikleri ve silahlar ilgimi çekti. Genellikle okuduğum fantastik kitaplarda belli bir teknoloji durumu olurdu. Mekanik Melek’te ise geçmişi anlattığı için daha bir merakla okudum.



Tessa, şu ana kadar hiç kimse de olmayan bir yeteneğe sahiptir: Başka insanlara dönüşebilmek! Kendisi bile yeteneğini bilmiyorken kötü niyetli insanların eline düşer. Genç kızın tek yapması gereken kaçmaktır ancak nereye gidecektir? 

Tam da kaçma fikriyle boğuşurken eline bir fırsat geçer ama bu kez de kendilerini Gölge avcıları diye tanıtan bir grup insanın eline düşer. Will ve Jem, iki gölge avcısıdır ve ikisi de farklı özelliklere sahiptirler. 

“Size ufak bir öğüt vereyim. Genç bir kızı korkunç kaderinden kurtarmaya çalışan yakışıklı gence, asla hatalı olduğu söylenmez. O genç, gökyüzünün mor ve çalıdan yapılma olduğunu iddia ediyor olsa bile.”

Aşağı dünya diye adlandırılan bir yeri öğrenen Tessa, artık vampirler ve kurtadamlar gibi doğaüstü yaratıkların varlığından da haberdar olmuştur. Hani dilinin kemiği yok dediğimiz insanlar vardır ya Will böyle biridir. Karşısındaki insan kırılacak mı diye hiç düşünmeden olur olmaz konuşmaktadır. Jem ise daha naif ve daha kibardır. Eee bir yerde iki erkekten  birinin centilmen olması gerekir değil mi?

Bense bir okuyucu olarak ikili arasından bir seçim yapamadım. Normalde kitaplarda, ana kadın karakter beğense de beğenmese de ben birini seçerdim ama bu seride yok seçemedim. Patavatsız ve vurdumduymaz kimliğinin altında duygusal bir kişilik barındıran Will mi? Nazik, centilmen ve karşısındaki insanı düşünen Jem mi? 


Cehennem Makineleri Seri Sıralaması
1.      Mekanik Melek - Clockwork Angel
2.      Mekanik Prens - Clockwork Prince
3.      Mekanik Prenses - Clockwork Princess

Ölümcül Oyuncaklar Seri Sıralaması
1.      Kemikler Şehri – City of Bones
2.      Küller Şehri – City of Ashes
3.      Camlar Şehri – City of Glass
4.      Düşmüş Melekler Şehri – City of Fallen Angels
5.      Kayıp Ruhlar Şehri – City of Lost Souls
6.      City of Heavenly Fire

 
İlk kitapta yazar daha çok olaylara yönelmişti, aşk olaylarına pek değinmemişti. Ama serinin ilerleyen kitaplarında Cassandra’dan aksiyon beklemekteyim.

Herkese bol kitaplı günler!!

8 yorum:

  1. Merhabaa :-D bu seriyi okumak istiyorum fakat önce ölümcül oyuncakları mı okumam gerek ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Evet öncelikle Ölümcül Oyuncakları okuman gerekiyor. Ama serinin ilk kitabını okuduktan sonra bu seriye geçebilirsin, önemli olan kurgunun mantığını öğrenmek :)

      Sil
  2. Hepsini okudum ben çok güzel buldum açıkcası 9 kitap hepsi uzun falan ama göz açıp kapayıncaya kadar bitiyor akıcı merak uyandırıcı okunmalı bence :) :)

    YanıtlaSil
  3. Ben ilk önce ölümcül oyuncaklar serisini okumuştum, araya zaman girdi aynı konu sıkar diye cehennem makinelerini okumadım, vampir akademisinin filmini izledikten sonra bir solukta kitaplarını okudum şimdi gene sürekleyici güzel bir seri arıyorum bu tarz da olan herhalde cehennem makinelerine başlarım bu sefer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her iki seriyi de çok severim ama VA'nın yeri ayrıdır *_*

      Sil
  4. İlk okuduğum kitap bu yazardan ve çook güzeldi ama sanki dili biraz basitti :) neyse diğerlerini okumak dileği ile güzel bir yazı :))

    YanıtlaSil
  5. tşkler yorum için

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...