6 Ağustos 2014 Çarşamba

Wallflowers #1: O Yaz - Lisa Kleypas



Kitap Adı: O Yaz
Kitabın Orijinal Adı: Secrets of Summer Night
Yazar Adı: Lisa Kleypas
Seri Adı: Wallflowers
Seri Sıralaması: 1/5
Türü: Historical Romance, Aşk
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 320
Basım Tarihi: Mayıs/2010
Puanım: 4/5


Arka Kapak Yazısı: Epsilon okurlarının Benimle Kal adlı romanıyla tanıştığı, dünyaca sevilen yazar Lisa Kleypas bu kez O Yaz ile okurlarına yeniden merhaba diyor.

Her şeyin bir yaz gecesi başladığı roman, tıpkı yazarın ilk romanı gibi bir solukta okunacak!

"Gerçekten yetenekli bir öykücü."
-Publishers Weekly

Londra sosyetesine giren dört genç kızın ortak bir amacı vardır. Tüm kadınsı yönlerini ve çekiciliklerini kullanarak kendilerine birer koca bulmak.

Annabelle Peyton ise ailesini felaketten kurtarmanın tek yolunun, soylu bir genç adamın kendisine evlenme teklif etmesini sağlamak olduğunu düşünmektedir. Bunun için güzelliğini ve zekasını sonuna kadar kullanmakta kararlıdır. Ancak Annabelle'nin en büyük hayranı, zengin ve güçlü Simon Hunt genç kızın aklını çelmekte ve onun duygularına karşı koymasını güçleştirmektedir.

Arkadaşları, Annabelle'i Simon'dan uzakta tutmak için uğraşırlar ve ona uygun gerçek bir beyefendi bulmaya çalışırlarken, bir yaz gecesi her şey değişir. Annabelle, aşkın en tehlikeli oyun olduğunu keşfeder.

Yorumum: Lisa Kleypas’ın şimdiye kadar iki romanını okumuştum. Sevdiğim bir yazar olmasına rağmen bir türlü diğer kitaplarını okuyamadım. Bu böyle olmaz dedim ve Wallflowers serisinin ilk kitabı olan O Yaz’a başladım. 

Annabelle, Lillian, Evie ve Daisy dört evde kalmış kızdır. Katıldıkları balolarda hep yan yana oturmakta ve bazı nedenlerden dolayı dansa kaldırılmamakta veya erkeklerin ilgisini çekmemektedirler.

Annabelle, inanılmaz güzellikte bir genç kızdır ancak ne yazık ki çeyizi olmadığı için evlenme teklifi alamamaktadır. Erkekler onu pes ettiği anda kendilerine metres yapmaya kararlıdırlar. 

Lillian ve Daisy ise çok zengin olan Amerikalı iki kız kardeştir. Hem unvanları olmadığı hem de İngiliz aristokrasisinin katı kurallarına uymadıkları için ne kadar zengin olsalar da erkekler tarafından tercih edilmemektedirler.



Evie ise - ahh zavallı Evie – genç kızımız kekemedir. Bu nedenle erkekler ondan uzak durmaktadır. Bu dört genç kız kaderlerine boyun eğmek yerine birlik olup evde kalmış kızlar grubu kurarlar. Tek başlarına koca bulamadıkları için birbirlerine destek olacaklardır. Durumu en acil olan Annabelle’dir, ondan ilk onu evlendirmeye çalışacaklardır.

Gelelim erkek karakterimiz Simon’a. Simon, kendini aristokrat olarak yetiştirir, Karun kadar zengindir ancak bir kasabın oğludur. Soylular onu aralarında istememekle birlikte, zengin olduğu için bazı balolarda Simon’a katlanmaktadırlar.

Genç adam, iki sene önce gördüğü Annabelle’e fena halde tutulmuştur. O da diğer adamlar gibi genç kızın evlenmemesini istemekte ve son çare olarak onun metresi olmasını istemektedir.

“Ne yapıyorsunuz?”
“Sizinle geliyorum. Irmaktaki alabalık avı sizin Kendall’ın ilgisini çekmek için diğer kızlarla yarışmanızı seyretmek kadar ilginç olamaz. Üstelik bahçıvanlık konusunda çok bilgisizim. Bir şeyler öğrenebilirim.”

Simon şimdiye kadar istediği her şeyi parası sayesinde elde etmiştir ki Annabelle’i de parasıyla satın alacaktır. Bu nedenle genç kız koca avındayken, Simon onu rahat bırakmamaktadır.

“Benim hayalimdeki ideal koca, Bay Hunt’ın tam zıttı olmalı.”

Annabelle ise genç adamdan köşe bucak kaçmaktadır.

Seri Sıralaması
1.      O Yaz (Secrets of Summer Night) – Annabelle ve Simon Hunt
2.      Ben Böyleyim (It Happened One Autumn) – Lillian Bowman ve Lord Westcliff
3.      Sevgim Sana Ait (Devil in Winter) – Evie ve Sebastian St. Vincent
4.      Nisan Yağmurları (Scandal in Spring) – Daisy Bowman ve Matthew
5.      A Wallflower Christmas – Hannah ve Rafe Bowman

Kitabı çok sevmeme rağmen bir konuda rahatsızlık duydum. O da genç kızın metres durumu. Şimdi Simon iki seneden beri kızın peşinde. Karşılaştıkları her baloda ona kur yapmakta ve ilgisini göstermekte. Ama gelin görün ki adamın aklından evlenmek değil de kız zor duruma düşer düşmez onu metresi olarak alma fikri geçmektedir. Bu kadar peşinde koşuyorsun ve bir şekilde kıza aşıksın ama neden metres? İşte bunu kitaba yakıştıramadım. Birçok metres konulu tarihi roman okudum ama bu kitaba kadar rahatsızlık duymamıştım. Sanırım kurgu ile bağdaştıramadım. Onun dışında kesinlikle sevdiğim bir kitap oldu. Özellikle de Lillian’a ve Lord Westcliff’e bayıldım. 

Not: Kitabın bir yeri bana sansürlenmiş gibi geldi. Orijinalinden okumadığımdan bilmiyorum ama o sayfayı üç kez okudum, bir şekilde eksik paragraflar olduğunu hissettim. Bir dönem Epsilon tarihi aşk romanlarına sansür uyguluyordu. Sanırım O Yaz kitabı da bu uygulamadan nasibini aldı.

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...