27 Kasım 2014 Perşembe

Klan Liderleriyle Geleneksel İskoç Sofrasına Oturuyoruz!


Herkese merhaba!!
 
Turumuzun üçüncü gününde klan liderleriyle geleneksel İskoç sofrasına oturuyoruz!  Söke Un sponsorluğunda yaptığımız proje turumuzun bu aşamasında OKK üyeleri olarak çok eğlendik. Proje öncesinde birçok fikir ürettik ve beğendiklerimizi sizler için uyguladık. 
  


Ülkede, yulaf ve arpa yetiştirildiği için bu ürünlerden ekmek yapıyorlardı. Ben de benzediğini düşündüğüm Söke unun Akdeniz ekmeğini yaptım.


Geleneksel İskoç sofrasında özellikle kış aylarında et büyük önem taşırdı. Taze yiyecekler yazın tüketilirken, zorlu kış ayları için de hazırlıklar yapılırdı. Bunlardan en önemlisi de yazın kesilen hayvanların etlerinin kış için kurutulması veya tuzlanmasıdır. Etler bu şekilde ömürleri uzatılarak kış için stoklanırdı. Kesilen bir hayvanın sakatatları ve iç organları da tüketilirdi. Sakatatlarından Haggis adı verilen bir tür yemek yapılırdı. Hayvanın hiçbir yeri ziyan edilmezdi.



 


Bir parça Akdeniz ekmeği, kurutulmuş et ve hindi ile kavurma! Ve yanında Monica’nın son çıkan kitabı İntikam! Gönül isterdi ki hava güzel olsun tüm bu malzemeler ile bir piknik ortamında bulunayım. Ama bu da benim hislerime engel değil. Kendimi bir İskoç klanının sofrasında hissettim mi, hissettim! Hatta sofranın büyük ve Muhafız Alayı askerlerinin ve eşlerinin olduğunu bile hayal ettim. 

Ahh şu küçücük sofra sen nelere kadirsin!


Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...