17 Kasım 2014 Pazartesi

Two Dukes of Wyndham #2: Hayal Etmediğin Kadar - Julia Quinn



Kitap Adı: Hayal Etmediğin Kadar
Kitabın Orijinal Adı: Mr. Cavendish, I Presume
Yazar Adı: Julia Quinn
Seri Adı: Two Dukes of Wyndham
Seri Sıralaması: 2/2
Türü: Historical Romance, Aşk
Yayınevi: Epsilon Yayınları
Sayfa Sayısı: 360
Çıkış Tarihi: 2014
Puanım: 3,5/5


Arka Kapak Yazısı: Amelia Willoughby kendini bildi bileli Wyndham Dükü'yle nişanlıydı. Evlilik sözleşmeleri imzalandığında sadece altı aylıktı ve hayatının geri kalanını bekleyerek geçirmişti. Thomas Cavendish'in, son derece mağrur ve meşgul dükün, onunla evlenmeye zaman ayırmasını bekleyerek...

Ancak Amelia'nın içinde, dükün onu hiç düşünmediğine dair bir şüphe vardı… Aslında bu doğruydu; Thomas, Amelia'yı düşünmüyordu. Dük bir nişanlısının olması fikrini seviyordu ve Amelia ile evlenmek niyetindeydi… er ya da geç. Ama Thomas müstakbel gelininin göründüğünden çok daha akıllı olduğunu idrak etmeye başladığında, kayıp kuzeninin bir anda ortaya çıkmasıyla tüm dünyası altüst olacaktı. Artık unvanı tehlike altındaydı. Eğer Thomas dük değilse, o zaman Amelia'yla da nişanlı değil demekti. Bu Tanrı tarafından yapılmış zalim bir şaka olmalıydı, çünkü kibirli dük âşık olmuştu… hem de kendi nişanlısına!

"Quinn'in zeki ve eğlenceli bir tarzı var."
-Time-

"Harika."
-Nora Roberts-

Yorumum: Julia Quinn’in Hayal Etmediğin Kadar kitabı, Kayıp Dük romanının devamıdır. Hatta tam olarak devamı da değil, aynı zamanda geçen olayların farklı kişilerce gözlemlendiği kitap desem daha doğru anlatmış olurum. 

Thomas senelerce Dük olarak yetiştirilmiş ve babası ölünce de Dük unvanına sahip olmuş birisidir. O ve Leydi Amelia, daha bebekken babaları tarafından evlilik sözleşmesi imzalanmıştır. Burada amaç Amelia’nın babası da kont olduğu için her iki aileye de aşağı tabakadan insan sokmamaktır. 



Ancak daha Dük Thomas ve Leydi Amelia evlenemeden bir kişi çıkagelmiştir. Bu kişi Thomas’ın hiç bilinmeyen kuzenidir ve düklükte ondan daha önde yer almaktadır. Bir nevi düklüğün varisi Jack’tir! Bu da demektir ki Amelia, eğer dük Jack ise bu yeni gelen kişinin nişanlısıdır.

Thomas bir süre için sessiz kaldı, sonra Amelia’nın elini alarak öptü. “Muhteşem bir düşes olacaksın,” dedi usulca. Amelia gülümsemeye çalıştı ama bu çok zorud; boğazını tıkayan yumru buna izin vermiyordu.
Daha sonra Thomas alçak sesle –ama Amelia’nın duymasına yetecek kadar yüksek sesle- konuştu. “Tek üzüntüm asla bana ait olmayacak olman.”

Thomas’ın senelerdir hayatında olan Amelia bir anda ellerinden kayıp gidecekken genç adam bir şeyin farkına varmıştır: Amelia’ya kendi nişanlısına sonunda aşık olmuştur! 

Şimdi buraya kadar olan yazdıklarımın hepsi serinin birinci kitabı olan Kayıp Dük’de aynı ayrıntılar ile anlatılmaktadır. Tek fark ilk romanda Jack ve Grace’in duygu ve düşüncelerinin ön planda olmasıyken, bu kitapta Amelia ve Thomas’ınkileri okuyor olmamızdı. 

Mesela, Jack, Grace, Amelia ve Thomas’ın aynı odada beraber konuştuğunu düşünün. Kayıp Dük’de eğer odada Jack bir laf ettiyse Grace’in düşüncelerini okuyoruz. Ama ikinci kitapta diyelim ki Thomas Grace’e iyi davrandıysa Amelia’nın kıskançlığından bahsedildiğini görüyoruz. Kısaca Hayal Etmediğin Kadar’da ilk kitapta geçen aynı olaylar, aynı ortam, aynı konuşmalar anlatılmaktadır. Sadece kişiler değiştiği için düşüncelerin farklı olduğunu görüyoruz.  

Açıkçası ben bu durumu pek sevmedim. Zaten bilindiğim bir kitabı tekrar okumuş gibi hissettim. Kitabın yarısı bu şekildeydi, diğer yarısında ise farklı olaylar anlatılmaktaydı ama sevemedim. 

Seri Sıralaması
1.      Kayıp Dük (The Lost Duke of Wyndham) – Jack ve Grace
2.      Hayal Etmediğin Kadar (Mr. Cavendish, I Presume) – Thomas ve Amelia

Julia Quinn’i çok severim ve kitaplarına bayılırım. Yazar sanki, son zamanlarda pek bir popüler olan erkek gözü- kadın gözü anlatımlarını farklı bir şekilde kullanmak istemiş gibi geldi. Ben dediğim gibi sevmedim ama içinizde sevenler olabilir diye düşünüyorum. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!


5 yorum:

  1. ilk kitabına da içim pek ısınmamıştı, ikinciyi alıp almamakta tereddüt ediyordum, yorumun aydınlatıcı oldu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. JQ'yu çok sevmeme rağmen ben de Kayıp Dük ve Hayal Etmediğin Kadar'ı sevemedim maalesef :(

      Birşey değil :)))

      Sil
  2. Julia Quinn'i severim ya,ben bu seriyi bir deneyeyim. :)

    YanıtlaSil
  3. Julia quinn kitablarını severim. Bridgerton serisine bayilmisdim.kayip duk kitabi da güzel di.hayal etmediğin kitabına gerek yokidi bence. Okurken aynı kitapi okuyorummus gibi geldi.təkrar gormekden bezdim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...