21 Mart 2015 Cumartesi

Kapan - Simon Beckett



Kitap Adı: Kapan
Kitabın Orijinal Adı: Stone Bruises
Yazar Adı: Simon Beckett
Türü: Gerilim
Yayınevi: İthaki Yayınları
Sayfa Sayısı: 344
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 2,5/5



Arka Kapak Yazısı: Asil Dehşet Evdedir.

Dört kitaptan oluşan David Hunter serisinin ardından Simon Beckett, yeni kitabı Kapan'la yeniden, geçmişi arkasında bırakmaya çalışan bir adamın hikâyesini anlatıyor. Polisten kaçarken kendisini Fransa'da bulan Sean bir kapana basar ve o andan itibaren, gizem dolu bir dünyanın kapıları ardına kadar açılır.

Bir yandan geçmişin sancılarıyla uğraşırken, diğer yandan kuralları sahibinin koyduğu bir çiftlikte, yeni maceralara bulaşmak istemediği halde kendisini ölümcül sırların ortasında bulur. Ortadan kaybolan kişiler, çarpık ilişkiler… Simon Beckett Kapan'la birlikte okuyucularına tekinsiz, gerilim dozu yüksek, etkisinden kolayca çıkılamayacak bir deneyim sunuyor.
(Tanıtım Bülteninden)

Yorumum: Kapan çok büyük hayallerle okumaya başladığım, okudukça arka kapağın içeriği yansıtmadığını anladığım bir kitap oldu benim için. Aslında bir yerde sipariş vermeden önce araştırmadığım için kendime kızdığımda oldu.

Bir süre önce İlknokta'da Yabancı Yayınları'nın kitapları kampanyada ve 9,90 Tl idi. Ben de istediklerimi aldım ama kargo ücreti ödememek için birkaç tane daha kitap almaya karar verdim. Kapan kitabı da o zaman ön siparişe çıkmıştı. Arka kapağı okuduğumda kitaba bayıldım ve türünün fantastik olduğunu düşündüm. İşte adam kapana basacak ve bir anda boyut değiştirecek gibi. Çok fantastik kitap okumanın sonuçları bu olsa gerek -_- Sonrasında da ne Goodreads a girdim ne de kitabı araştırdım. Yalnız kitabın türü hakkında yalnız ben değil canım One Better Day de fantastik diye düşünmüştü. Hatta üzerinde bayağı da konuşmuştuk nasıl olabilir kurgu diye. 
v

Kapan'ı okumaya başladığımda bir süre sonra aslında türünün fantastik olmadığını korku-gerilim olduğunu gördüm. Bu bakımdan baktığımda kitap kendi içinde fena değildi. Ama benim beklentilerimi karşıladı mı? Tabiki de kocaman bir hayır! Bana göre arka kapak yazısı ile içerik birbirine uymuyordu.

Sean, bazı sebeplerden dolayı polisten kaçan biridir. Dinlenmek için girdiği ormanda yanlışlıkla bir kapana basar ve hayatı tamamen değişir. Bir anda kendisini çiftlikte bulur. Çiftlikte ise anlatılması zor olan olaylar yaşanmaktadır. Bir baba, yaşlı bir adam, iki genç kız ve bir küçük çocuğun yaşadığı bu çiftlikte aslında pek çok sır saklıdır. 

Kitabın türü bakımından yaşadığım hayal kırıklığını bir kenara bırakırsam anlatım bir yerden sonra koptu gitti. Bazı yerlerde şaşırmadım mı şaşırdım ama bir şeyler eksikti hep.
Kitabı önerir miyim bilmiyorum, bu tarzı sevenlerin sevip sevmeyeceğini de kestiremiyorum. Muallâkta kaldığım bir kitap oldu Kapan.

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

1 yorum:

  1. Blogunuzu takibe aldım. Özellikle benim gibi Drizzt okuyucusu olduğunuz için. Benimkine de beklerim.

    http://kanvekuller.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...