27 Nisan 2015 Pazartesi

Red Hill #1: Kızıl Tepe - Jamie McGuire



Kitap Adı: Kızıl Tepe
Kitabın Orijinal Adı: Red Hill
Yazar Adı: Jamie McGuire
Seri Adı: Red Hill
Seri Sıralaması: 1/? + 1 novella
Türü: Fantastik, Yeni-Yetişkin
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 376
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 4,5/5


Arka Kapak Yazısı: Tatlı Bela ve Ayaklı Belanın yazarı, New York Times Bestseller listesinde bir numaraya adını yazdırabilmiş Jamie McGuirein merakla beklenen son kitabı Kızıl Tepe, heyecanı ve sürükleyiciliği başarıyla harmanlanmış bir kıyamet sonrası öyküsü.

Âşık Olduğunuz Kişiyi Hayatta Kalmak İçin Öldürmek Zorunda Olduğunuzu Bilseniz Ne Yapardınız?

İki kızını yalnız başına yetiştirmek için çabalayan Scarlet; evli olsa da âşık olmanın ne demek olduğunu unutmuş, tek yaşama nedeni küçük kızı olan Nathan ve tek derdi kız kardeşi ve erkek arkadaşlarıyla yapacakları hafta sonu kaçamağı olan üniversiteli bir genç kız olan Miranda… Dünyayı etkisi altına alan bir salgın patlak verdiğinde bu üç kişinin hayatı beklemedikleri şekilde kesişir ve artık tek amaçları vardır: Bu yeni ve acımasız dünyada hayatta kalabilmek.

"Sürükleyici bir kıyamet sonrası hikâyesi… McGuire etkileyici detaylar ve güçlü karakterlerle başarısını bu türde de kanıtlıyor."
- Booklist-

"Ürkütücü, sürükleyici ve son derece gerilimli."
-Closer Magazine-

Yorumum: Yabancı Yayınları’ndan çıkan Jamie McGuire’nin Kızıl Tepe romanı harika bir zombi kitabıydı. Fantastik öğelerden en az zombileri severim aslında. Hatta Anita Blake okurken serinin bir kitabından sırf bu yüzden nefret etmiştim. Yazarımız beni ve midemi zorlamıştı bayağı. 

Bu kitap çıktığında ise hemen dikkatimi çekti. Zombi temalı olması beni iteceğine tam tersi oldu. Okumaya başladığımda ise kendimi bir dizi ya da film izliyormuş gibi hissettim. Kitabın sizi sıkmayan, akıcı bir anlatımı var. Sürekli bir sonraki sayfada neler olacağını merak ediyorsunuz. 

“Bunun gibi bir salgına hazırlanmak imkansızdı, on yıllar boyunca gerçekleşme ihtimali üstüne konuşmamıza ve eğlence sektörü tarafından yüzlerce farklı hayatta kalma yöntemiyle tanıştırılmış olmamıza rağmen… Yiyecek, silah, ilaç stoklamak. Ama bir ısırıldığında bunların hiçbir önemi kalmıyordu ya da seni yiyip bitirdiklerinde.”

Scarlet; kocasından boşanmış, iki kızını tek başına büyütmeye çalışan bir hastane çalışanıdır. 



“Sandalyeme yeniden yerleşip korkumu unutmaya çalıştım. Bir zombi filmi izlemek bir şeydir, pencerenin dışında seni yemek için bekleşen zombileri izlemek ise bambaşka bir şeydi. Filmlerde bunlardan bahsetmiyorlardı. Yani… belki bahsediyorlardı ama her anın ne kadar da korkutucu olduğunu hissettirmeyi tam anlamıyla başaramıyorlardı. Ertesi günü ya da bundan sonra hayatımızın her gününü hayatta kalmak için mücadele ederek geçireceğimizi aklımıza getirmemeye çalışıyorduk.”

Nathan; karısıyla sorunları olan ama kızı için elinden gelen her şeyi yapan bir babadır. Her iki karakterimizde çocuklarım olmadan asla felsefesi ile hayatlarına devam etmektedir.

“Birkaç defa insanlar bana durmam için bağırdılar, onlara yardım etmem i0çin yalvardılar ama filmlerde duranlar hep ölürlerdi ve ben de daha on sekiz yaşıma yeni girmiştim. Daha ne kadar hayatta kalacağımı bilmiyordum ama kahrolası zombi kıyametinin ilk günü ölmeyeceğimden emindim.”

Miranda ise; kız kardeşi ve erkek arkadaşları ile hafta sonu kaçamağı yapmak isteyen bir genç kızdır.

Kitabımız üç kişinin ağzından anlatılmaktadır. Bölümlerin bu tarz farklı karakterler tarafından anlatılmasını seviyorum. Daha bir merak uyandırıcı oluyor. 

Red Hill Seri Sıralaması
1.      Kızıl Tepe (Red Hill)
1,5. Among Monster

Kurguya gelirsem ne eksik ne de fazlaydı. Olaylar, kişiler arası gelişen durumlar tam da olması gerektiği gibiydi. Bu tarz fantastik kitapları severlerin beğeneceğini düşünüyorum. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...