9 Nisan 2016 Cumartesi

Telepati #2: Hafıza - Leonardo Patrignani



Kitap Adı: Hafıza
Kitabın Orijinal Adı: Memoria
Yazar Adı: Leonardo Patrignani
Seri Adı: Telepati
Seri Sıralaması: 2/3
Türü: Fantastik, Genç -Yetişkin, Bilimkurgu
Yayınevi: Pegasus Yayınları
Sayfa Sayısı: 352
Basım Tarihi: 2015
Puanım: 4/5


Arka Kapak Yazısı: Paralel evrenler, dünyayı içinden çıkılmaz bir hapishaneye dönüştürüyor. Bu hapisten kurtulmanın tek yolu ise hatıralar...

Alex, Jenny ve Marco, Çoklu Evren'in sonsuz yollarında kaybolmanın nasıl bir his olduğunu yaşayarak öğrenmiştir. Oysa şimdi, yalnızca hatıralarını görebildikleri, Memoria adlı zihinsel boyutun kapalı kafesinden nasıl çıkacaklarını bilememektedirler. Parçası oldukları uygarlığın sona ermesinden yüzyıllar sonra, yeryüzünde yeni bir çağ başlamıştır ve üç gencin, yüzyıllar sonra bu yeni çağa uyanmalarını sağlayan, geçmişlerinde saklı sırrı keşfetmeleri gerekmektedir. Alex, Jenny ve Marco hatıralarını kullanarak bu sonsuz mahkûmiyetten kurtulmanın bir yolunu bulabilecek midir?

"Zaman ve mekânda yapılan merak uyandırıcı bir yolculuk, bir yapboz ve sınırları olmayan bir aşk hikâyesi… Kısacası, elinizden bırakamayacağınız bir kitap."
-Licia Troisi-

"Büyüleyici bir hikâye; maceranın nasıl biteceğini öğrenmek için bir an önce son sayfaya ulaşmayı arzulayacaksınız…"
-La RepubblIca-

Yorumum: Telepati serisinin ilk kitabı çıktığında okumuş, seriyi çok beğenmiştim. Ancak bir türlü diğer kitapları okumaya fırsatım olmamıştı. Bu aralar aklımdan geçen kitapları değil de, kitaplığımın karşısına geçip gözüme çarpan ilk kitabı okumayı tercih ediyorum. Hafıza’da kitaplığımdan adeta “Beni oku, beni oku!” diye göz kırpınca hemen okudum ben de.
 
Memoria’ya hoş geldiniz.
Hatıraların geçer akçe olduğu tek yer. Albümün sonu ile gizli kaydın başlangıcı arasındaki sonsuz sessizliğe.

Kitabımız ilk kitabın bittiği yerden başlıyor. Bu nedenle seriye henüz başlamamış olanlar isterlerse yorumumun bu kısmını okumasınlar. 


Marco, Alex ve Jenny Hafıza adı verilen bir yerde kapalı kalmışlardır. Burası fiziksel olarak hiç bir şey hissetmedikleri, ama buna karşı bilinçsel olarak var oldukları bir yerdir. Bu yerde - Hafıza adından da anlaşıldığı gibi -  kendi yaşadıkları olayları tekrar tekrar yaşamaktadırlar. Bazen yaşanan olayları bildikleri için değiştirmeye çalışmakta bazen de yine aynı şekilde yaşamaya devam etmektedirler. 

Aşk vardı. Ona karşı konulamayan kaleleriydi. Gizli hazineleri. Hayatın ötesinde, sonsuzluğun ötesinde.

Telepati Seri Sıralaması
1.      Telepati (Multiversum)
2.      Hafıza (Memoria)
3.      Ütopya (Utopia)

Serinin bu kitabında hoşlanmadığım tek şey, geçişlerin çok belli olmamasıydı. Yazar üçüncü gözden anlatımı tercih etmiş ancak bir anda Marco’yu anlatırken bir anda Jenny’e geçiş yapması ve aralarda isim ya da geçiş cümlelerinin olmamasını sevmedim. Büyük ihtimalle okuyucunun kendi anlaması için bırakmış ama ben bu durumdan hoşlanmadım. Onun dışında şaşırdığım, merak ettiğim ve tahmin ettiğim bir çok yer oldu. Seri, bilimkurgu kitaplarını sevenlere tavsiyemdir.

En kısa sürede Ütopya’ya devam edip, seriyi bitirmeyi planlıyorum. 

Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!

5 yorum:

  1. Bence bu kitabın konusu falan çok güzelmiş. Başarılı bir film çıkar gibi geliyor.Iyi okumalar..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence de konusu çok güzel. Bire bir kitaba sadık kalındıktan sonra neden olmasın? Güzel bir film ortaya çıkar. Teşekkürler :)

      Sil
  2. konusu müthiş.Filmi yapılırsa rekor kıracağından eminim.Okurken kendimi kitabın içinde hissetim.Elime aldığımda bırakamadım.:):):)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaba sadık kalınarak film yapılsa gerçekten çok güzel olur :)

      Sil
  3. anlamadıgim sey alex jenny marco nasi memoria ya gitti fiziksel olarak hicbisey hissedemedikleri yere

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...