14 Mart 2017 Salı

Nil #0,5: Ada Günlük - Lynne Matson

Kitap Adı: Ada - Günlük
Kitabın Orijinal Adı: Nil Remembered
Yazar Adı: Lynne Matson
Seri Adı: Nil
Seri Sıralaması: 0,5/3
Türü: Fantastik, Distopya, Genç-Yetişkin
Yayınevi: Yabancı Yayınları
Sayfa Sayısı: 240
Basım Tarihi: 2016
Puanım: 4/5



Arka Kapak Yazısı: Scott'ın Ada günlüğünü siz tamamlayın!

Adım Scott Bracken ve bu benim günlüğüm.

Dr. Andrews, iyileşmemdeki ilk adımın, bütün düşüncelerimi kağıda dökmek olduğunu söylüyor. Bu çalışmayla gerçekle yanılsama arasındaki farkı ayırt edebilecekmişim.

Bana düşüncelerimin yazıya geçmesinden sonra 'sapla samanı ayırabileceğimi' belirtiyor, sanki düşüncelerimi somut kelimelere dönüştürünce birden sihirli bir şekilde şeffaf gerçeklik ve yalan, kurmaca ve kurmaca dışı sütunlarına dönüşeceklermiş gibi.

Yanılıyor.
Çünkü hepsi gerçek.
Adım Scott Bracken ve bunların hepsi gerçek.

Yorumum: Ada serisi en sevdiğim serilerden birisidir, son kitap hariç. Novellasını da ne zamandır okumak istiyordum. Scott Bracken'in günlüğünden kitaplarda sıkça bahsediliyordu. Yabancı Yayınları'nın bu novellayı basması iyi olmuş.

Benim adım Scott Bracken ve bunların hepsi gerçek. Bunu kanıtlayabilecek yara izini hala taşıyorum.

Scott adadan döndükten sonra eskisi gibi değildir. Psikologu ona yazarsa bu dönemi daha çabuk atlatacağını söyler ve o da yazmaya başlar.

Labirentler ve adamlar, mağaralar ve bilmeceler, hepsi bir ada şişesi içine koyulmuş. Belki hepimiz içinde hapis kaldık, denizin ortasında bir yerlere sürükleniyoruz. Birisinin şişenin ağzını açmasını bekliyoruz, gizemi çözmesini, herkesi özgür bırakmasını.
Ya da belki de hepimiz gerçekten ulaşılamayacak bir yerdeyiz, zamanın içinde sadece bir an, süremizin için de bir an, aslında sadece birer toz zerreciği olduğumuz evrenin tarihinde önemsiz bir saniye. Ve sonra sadece yok olup gidiyoruz, hiç burada olmamışız gibi. Hiç orada olmamışız gibi.
Ama oradaydık.


Kitap çok akıcıydı. Başladığım gibi bitti. Ama kitabın daha ayrıntılı olmasını beklerdim. Her günün anlatılmasını değil de, anlatılabilecek kadar fazla günün yazılmasını isterdim. Sanki Scott'ın ada hayatının özeti gibiydi. Bu kitap bana göre özet olmayacak kadar beklenen bir kitaptı. 

Ada Serisi Seri Sıralaması
0,5. Ada Günlük (Nil Remembered)
1.      Ada (Nil)
2.      Ada- Sırlar Çözülüyor (Nil Unlocked)
3.      Ada- Yanıyor (Nil on Fire)

Novellası da dahil olmak üzere bir seri daha bitti. Sevdiğim serilerden biri oldu. Favorim kesinlikle ilk kitap!

 Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisi dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!

Herkese bol kitaplı günler!!



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...