14 Ağustos 2013 Çarşamba

Chicago Vampirleri Serisi #3: Bir Isırık Daha - Chloe Neill



Kitap Adı: Bir Isırık Daha
Kitabın Orijinal Adı: Twice Bitten
Yazar Adı: Chloe Neill
Seri Adı: Chicago Vampirleri Serisi
Seri Sıralaması: 3/9
Türü: Fantastik, Macera, Aşk
Yayınevi: Optimum Kitap
Sayfa Sayısı: 335
Çıkış Tarihi: 2013
Puanım: 5/5



Arka Kapak Yazısı:  Chicagonun en yeni vampiri Merit, diğerleriyle iyi geçinmeyi öğreniyor. Yani, diğer doğaüstü yaratıklarla. Ülkenin diğer ucundaki şekil değiştirenler Rüzgârlı Şehirde bir toplantı düzenliyor ve evin Lider vampiri Ethan Sullivan da bir barış işaretçisi olarak onlara çok özel bir koruma tahsis ediyor: Merit. Meritin görevi hem Başkan Gabriel Keenei korumak, hem de vampirlere köstebeklik yapmak.

Merit pişman olacağını bilse de görevi kabul ediyor. Kaldı ki haksız da çıkmıyor. Birileri Gabriele saldırıyor ve Merit çok geçmeden kendini ateş hattının ortasında buluyor. Başını çevirdiği her yerde doğaüstü canlıların anlaşmazlıklarına ve yükselen tansiyona tanık oluyor.

Vampirlerle şekil değiştirenler arasında yüzyıllardır süren soğuk savaş bitecek mi? Bu savaşta, Merit ve yeşil gözlü Lideri Ethan, hem şekil değiştirenlerle başa çıkmayı hem de aşklarını kurtarmayı başarabilecekler mi? Serinin bu üçüncü kitabını okurken siz de Bir Isırık Daha isteyeceksiniz…

"Zeki, güçlü, sadık ve cesaretli bir yeni kahraman."
Jeanne C. Stein

"Bir dolu ilginç karakter ve dumanı üzerinde tüten ateşli bir aşk gerilimiyle
gerçekten çarpıcı bir bütünlük."
Tate Hallaway

Yorumum: Üç kitabı ard arda okuduktan sonra dedim ki keşke dördüncü, beşinci kitabı da çevrilseydi! Serinin çevrilen kitapları içerisinde en güzel ve en anlamlı kitabıydı.

Kitabımız ikinci kitabın tam bittiği yerden yani Merit’e gelen telefondan itibaren başlıyor! Kızımıza müthiş bir teklif var. Ama Merit’in bu teklife ne cevap vereceğini kitabın sonunda öğreniyoruz.

Kurt adamlar şehrimiz Chicago’da! Hem de büyük bir toplantı için! Şekil değiştirenler ve vampirlerin kavgaları bundan taa yüzyıllar öncesine dayanmaktadır. Yıllar önce vampir soykırımında, şekil değiştirenler vampirlere yardım etmeyip kaçtıkları için aralarında büyük bir sorun vardır. Bu sorunu ortadan kaldırmak isteyen şekil değiştirenlerin lideri Gabriel bir toplantı yapacaktır. Ya yine vampirlere sırtlarını dönüp doğaya kaçacaklardır ya da kalıp vampirlerle birlikte doğacak herhangi bir insan savaşında omuz omuza yer alacaklardır! Toplantıda Ethan ve biricik vampirimiz Merit de bulunacaktır. Merit’in görevlerinden biri de Gabriel’i korumaktır. Kitabımız bu anlattığım genel olaylar çerçevesinde ilerlemektedir. 

Bir de Ethan ve Merit arasındaki çekim vardır! Ben bu vampir Ethan’ı hiç anlamadım. Yani okuduğum vampir kitaplarındaki erkek karakterler tutuldukları kızları ne pahasına olursa olsun hiç bırakmazlar. Hatta onlar için ölüme bile giderler. Ama Ethan hiç de öyle değil! Şimdiye kadar olan ilk üç kitaptaki Ethan’ın davranışları:

Burası belki biraz SPOİLER olabilir! Aman DİKKAT!

Merit senden hoşlanıyor olabilirim benim metresim olur musun? Sen sadece bu evin Muhafızısın! Hayır Merit ben sana aşığım dört yüz yıllık yaşamımda hiç böyle olmamıştım! Merit sen ve ben olmuyor, yapamıyorum. Bir kız için evimi, vampirlerimi riske atamam. Sen sadece muhafızımsın ve öyle olacaksın, risk almıyorum. 

Buraya kadar bir sürü gel-git yaşayan Ethan’dan en son hareketlerden biri de ellerimde çiçekler, kapında sırılsıklam görürsen beni şaşırma modunda olmasıydı! Okurken ben sinir oldum, kızımız nasıl sinir olmasın!

Politik kariyeri için kızımızı bir çırpıda harcayan bir vampir ne kadar güven verebilir ki? Ana vampirimize sinir ola ola kitabı bitirdim ve çok beğendim! Birazda alıntılar:

“Sanırım seni kurtların arasına atıyoruz. Her ne kadar elinde sepetinle, çalılıkların arasından büyükannesine kurabiye götüren bir tipin olmasa da.”
……………………………………
“Bazı günler bir yetişkin olmanın hiç de iyi olmadığını düşünüyordum.”
……………………………………
“Ben olduğum kişiyim, yaptığın tek şey beni vampire çevirmek.”
……………………………………
“Gidip yemeklere bir göz atabilir miyim?”
“Daha yeni yedin.”
“Ben bir vampirim ve namludan yeni çıkmış mermiden bile hızlı bir metabolizmam var. Ayrıca o tabakta yalnızca et ve aperatifler vardı. Tatlı yemedim.”
……………………………………
“Vampirlerin kalbi de en az insanlar kadar kırılgandı.”

Seri Sıralaması
1.      Bazı Kızlar Isırır (Some Girls Bite)
2.      Gece Isırıkları (Friday Night Bites)
3.      Bir Isırık Daha (Twice Bitten)
4.      Sert Isırık (Hard Bitten)
5.      Drink Deep
6.      Biting Cold
7.      House Rules
8.      Biting Bad
8,28. Kicking It
8,5. Howling For You
9.      Wild Things
10. Blood Games
10,5.  Lucky Break
11. Dark Debt
12. Bilinmiyor
13. Bilinmiyor


Herkese bol kitaplı günler!!

4 yorum:

  1. Serinin diğer Kitapları ne zaman cevirilecek

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dördüncü kitap yeni çıktı. Beşinci kitap ne zaman çevrilir bilmiyorum, umarım yayınevi bizi çok bekletmez.

      Sil
  2. merhaba. ben bu serinin 2. kitabını bitirdim fakat kitabın son 6 sayfası fazla karışık bana açıklamak isteyen biri var mı ?
    merit neden diğer vampirlerden daha güçlü?
    merit içindeki vampirin çıkardığı için sonradan tam olarak vampır oldu ( doğru anlamısmıyım)

    Yanıtla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba. Ethan, Merit'i vampire çevirdiği için ve Merit kendiliğinden güçlü olduğu için diğer vampirlerden daha güçlü.

      Son cümlede doğru, o şekilde oldu.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...