17 Ağustos 2014 Pazar

Cehennem Makineleri #2: Mekanik Prens - Cassandra Clare



Kitap Adı: Mekanik Prens
Kitabın Orijinal Adı: Clockwork Prince
Yazar Adı: Cassandra Clare
Seri Adı: Cehennem Makineleri
Seri Sıralaması: 2/3
Türü: Fantastik, Macera, Genç-Yetişkin
Yayınevi: ArtemisYayınları
Sayfa Sayısı: 600
Basım Tarihi: Ağustos/2013 (2. Baskı)
Puanım: 5/5


Arka Kapak Yazısı: Londra Enstitüsündeki dengeler hiç bu kadar hassas olmamıştı. Konsey, Charlotte’ın gücünü elinden almak ve bu gücü, ahlak değerlerinden yoksun, gözünü iktidar hırsı bürümüş Benedict Lightwood’a vermek istiyordu.

Will, Jem ve Tessa, Enstitüyü ve Charlotte’ı kurtarma umuduyla Mortmainin geçmişiyle ilgili sırları araştırmaya karar verdi. Ancak tek keşfettikleri düşmanın amacı değildi. Aynı zamanda Tessa’yla ilgili huzursuz edici Gölge Avcısı bağlantısını da öğrendiler. Zaten Will ve Jem’in ilgisi arasında kalan Tessa, kendisinin bizzat bir "canavar"a dönüşmesine Gölge Avcılarının yardım ettiğini öğrenince başka bir seçimle daha yüz yüze gelecekti.

Yorumum: Cehennem Makineleri serisi, hız kesmeden ikinci kitap Mekanik Prens ile devam etmektedir. Bu kitapta pek çok bilinmeyen yazar tarafından açıklanmaktadır.

İlk kitaptan beri en çok merak ettiğim şey Will ve sakladıklarıydı. Yazar bizi bu konuda çok bekletmemiş ve olanları Will’in hisleri ile birlikte yazmış. 

Uçarı, kimseyi sevmeyen ve kimseden sevgi istemeyen, aklına geleni söyleyen, kavgacı Will ve sakladıkları… Eminim Will’in sakladıklarını okuyan bir çok kişi hikayeyi seviyorsa içinde bir sızıntı hissedecektir.

“Madem zevkimi küçümsüyorsunuz, bunu neden soruyorsunuz ki? Bence okuma tercihlerimiz konusunda ve daha diğer birçok konuda son derece farklı olduğumuzu kabul etmeli ve başkasından tavsiye almalısınız Bay Herondale.”
“Bay Herondale mi? Tessa, ben sandım ki…”

(Bu satırlardan önce bazı şeyler olmuştu ve okuduktan sonraki tepkim: Yürü be Tessa, kim tutar seni, oldu :p)


Will ve Tessa’nın arası son zamanlarda hiç iyi değildir. Genç adam ya Tessa’ya ondan nefret edecek şeyler söylemekte ya da inanılmaz yakın davranmaktadır. Kafası karışan genç kız ise bazen Will’e hak ettiği cevapları vermektedir.

“Neyi görmek istediğimi nereden biliyordun?”
“Nasıl bilmem? Yanımda olmadığın zamanlarda seni düşündüğümde seni zihin gözümde hep elinde bir kitapla görüyorum.”

Buna karşılık Jem ise hep Tessa’nın yanındadır ve ona sürekli iltifat etmektedir. Genç kız Will ve Jem arasında kalmıştır ki bakalım kimi seçecektir?

Aşk üçgeni dışında bir de Enstitü’nün karışık durumu vardır ki… Yönetimin Charlotte’un elinden alınmasını isteyen bir kişi vardır: Benedict Ligthwood. Enstitü’yü kendisi yönetmek isteyen bu güçlü gölge avcısının aslında çok farklı bir amacı vardır. Tabi Mortmain ve otonomlarını da unutmamak lazım. Robotlar son derece acımasız ve öldürücü olabilmektedir.
    
Cehennem Makineleri Seri Sıralaması
1.      Mekanik Melek - Clockwork Angel
2.      Mekanik Prens - Clockwork Prince
3.      Mekanik Prenses - Clockwork Princess

Ölümcül Oyuncaklar Seri Sıralaması
1.      Kemikler Şehri – City of Bones
2.      Küller Şehri – City of Ashes
3.      Camlar Şehri – City of Glass
4.      Düşmüş Melekler Şehri – City of Fallen Angels
5.      Kayıp Ruhlar Şehri – City of Lost Souls
6.    Cennet Ateşi Şehri -  City of Heavenly Fire 


      Ve Ölümcül Oyuncaklar serisinin son kitabı olan Cennet Ateşi Şehri’de çıktı. Artık bu seriyi okumayı hızlandırabilirim. Son kitabın arka kapağına baktıkça içim açılıyor. Her iki serinin de tamamlanmış hali. Ve tamamen sürpriz olan bir kitap: Gölge Avcısı’nın El Kitabı! Özellikle de Cehennem Makineleri serisini okurken bu el kitabını çok merak etmiştim. Yazarın yazıp yazmadığını araştırmadım ama keşke yazmış olsa ve Türkçe’ye çevrilse diye çokça içimden geçmişti. Artemis bu seriyi severlere hoş bir sürpriz yaptı ve yakında Gölge Avcısı’nın El Kitabı’nı yayınlayacak. Merakla beklemekteyim!
    
      Herkese bol kitaplı günler!!!


Not 1: Blogumda yorumladığım tüm kitapların listesine buradan ulaşabilirsiniz.
Not 2: Bu yazıyı “kitaptutkum.blogspot.com” dışında herhangi bir blog/forum/internet sitesinde okuyorsanız, şahsımın bilgisini dışında ÇALINMIŞ DEMEKTİR!!




4 yorum:

  1. senin yorumlarını seviyorum genelde kitap almadan önce senin yorumlarını okuyorum..ve beğendiğin kitapları bende beğeniyorum... ve seri olanları devamı olanları da sıralıyorsun türkiyede olmasa bile buda çok güzel serinin devamı hangi kitabı almamız gwerekli hangi kitabı beklememiz gerekli buda çok yardımcı bir bilgi oluyor...iyi ki varsın canım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim :) Böyle yorumlar aldıkça mutlu oluyorum *_* Takipçilerim iyi ki varlar :))

      Sil
  2. Bu seriye bayılıyorum.yorumların beni daha da heyecanlandırıyor :) tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de bu seriye bayılıyorum. Ben teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...